LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 31438 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

12. April 2017 | Članki in nasveti, Nekategorizirano, Starost, Zdravje, Življenje

KAKO POSKRBETI ZA TRDNE KOSTI

Kosti našemu telesu dajejo oporo in nam skupaj z mišicami omogočajo gibanje. Kostnina vsebuje minerale, predvsem kalcij in fosfor, ki ji dajejo trdnost in gostoto. Za normalno kostno gostoto potrebuje telo tudi zadostno količino kalcija in vitamina D, da se lahko kalcij absorbira iz hrane in se vgrajuje v kosti.

Osnovo za zdrave kosti je treba graditi že zgodaj

Obdobje pred, med in po puberteti je najpomembnejše, saj takrat nastaja osnova za prihodnost, zato je pomembno, da mladostniki uživajo veliko hranil, ki so pomembna za zdrave kosti. Grajenje kostne mase je podobno vlaganju v banko: več ko "zgradimo" v mladosti, več bomo lahko pozneje "porabljali". Po 30. letu se kostna gostota začne postopoma manjšati. Ko se kostna gostota zmanjša toliko, da se začnejo kosti sesedati ali lomiti, se običajno pojavijo bolečine v kosteh in deformacije, kar privede do osteoporoze.

Kako preprečiti osteoporozo

  • Vzdržujte močno ogrodje
    Telovadba ohranja in gradi kostno gostoto. Vse vrste telesne dejavnosti, pri katerih podpirate težo svojega telesa (tek, aerobika, tenis, ples, hitra hoja), pa tudi dvigovanje uteži pripomorejo k ohranjanju kostne gostote.
  • Pazljivo s stresom
    Stresni hormon lahko zavira rast kosti in pospeši njihovo okvarjanje. Podobno se dogaja pri depresiji, k sreči pa dva največja zaveznika zdravja kosti delujeta tudi proti stresu: vitamin D odpravlja depresijo, kalcij pa služi tudi kot naravno pomirjevalo.
  • Kalcij in vitamin D – najboljša zaveznika zrelih let
    Pri ženskah se začne kostna gostota manjšati že po 50. letu (pri moških po 64. letu), pri starejših pa se tvori tudi veliko manj vitamina D. Kot preventiva je zelo pomembno zadostno uživanje kalcija (1500 mg na dan) in vitamina D (od 20 do 25 μg na dan, starejši ga lahko uživajo še več), ki ga je zdravo uživati tudi v obliki pripravkov. Pomemben je tudi magnezij, saj omogoča normalno delovanje vitamina D. Z nedavnimi raziskavami so dokazali, da igra pomembno vlogo tudi uživanje zadostnih količin vitaminov skupine B (z leti je vse pomembnejši vitamin B12). Mineralno kostno gostoto lahko pomembno izboljša tudi vitamin K, ki ga vsebujejo jogurt, kefir, kislo zelje, piščančje meso, špinača, ohrovt, soja in grah. Tudi izoflavoni (soja), polifenoli (zeleni čaj) in nekateri antioksidanti v sadju in zelenjavi ugodno vplivajo na kemijske reakcije, ki so koristne za zdrave kosti. Vitamin A je zaslužen za tvorbo kostne beljakovine, vitamin C pa za tvorbo kolagena, ki ohranja močno vezno kostno tkivo.
  • Stran s sladkorjem
    Če vam primanjkuje kalcija, ni nujno, da je posredi slaba predelava kalcija v telesu. Ljudje se nagibamo k večjemu izgubljanju kalcija, ker se ne moremo upreti sladkarijam. Beli sladkor namreč za svojo predelavo porabi zaloge kalcija. Če želite svojemu telesu zagotoviti dovolj kalcija, se zato izogibajte belemu sladkorju ali uporabljajte naravne – melasa (ki je najbolj priporočljiva, saj je odličen vir kalcija, selena, železa in magnezija), med, javorjev sirup, ječmenov in rižev slad … Edino sladilo, ki bo v telesu pustilo več, kot vzame, je melasa.
  • Hrana, ki podpira trde kosti
    S kalcijem so bogate sardine, beli fižol, mandlji, ovsena kaša, losos, tunina in temno zelena listnata zelenjava. Cink spodbuja nastajanje kostne beljakovine in želodčne kisline, ki je potrebna za vsrkavanje kalcija. Maščobne kisline omega 3 preprečujejo zmanjševanje kostne gostote in so nujno potrebne za zdrave kosti. V semenih (zlasti bučna semena) se skriva kostem koristen magnezij.

Pri ohranjanju gibljivosti in prožnosti sklepov pa vam bo v pomoč tudi prehransko dopolnilo Oseomax, ki je zmes različnih sestavin: hondroitin sulfata, hidroliziranega kolagena, vitamina C ter mangana.


Dodajte komentar