LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27668 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

9. September 2012 | Članki in nasveti, Prehrana

Koliko zelenjave in sadja zaužijemo Slovenci?

Z rednim uživanjem sadja in zelenjave lahko bistveno pripomoremo k boljšemu počutju in zdravju. Delež sestavin se pri različnih sadežih močno razlikuje. Sadje poleg vode (75 -95 %) vsebuje veliko vitaminov (vitamini C, A, B – kompleks), vlaknin (celuloza, hemiceluloza, pektin), sadnih kislin (jabolčna, limonska), mineralov ter ogljikovih hidratov.

Slovenci v povprečju zaužijemo samo 200 g zelenjave in sadja na dan. Tudi izbor zelenjave je skromen. Največ pojemo zelene solate. To je bistveno premalo, da bi lahko pričakovali ugodne učinke na zdravje. Količine, pri katerih so ugotavljali pozitivne učinke na zdravje, so znašale vsaj 400 g na dan. Zelenjava v teh 400 g naj bi bila čim bolj raznolika, prav tako sadje. Le na ta način bomo lahko zaužili dovolj različnih snovi z varovalnim učinkom, ki jih vsebujeta zelenjava in sadje. V kolikor opravljamo težko delo in zaužijemo zato več hrane, so potrebe po zelenjavi in sadju še večje.

Ugotovitve tudi podpirajo povečanje uživanja različnih vrst zelenjave, posebno temnozelene listnate zelenjave, križnic in rumeno-oranžnih vrst, ter različnih vrst sadja, posebno citrusov in temno-rumeno oranžnih vrst sadja.

Zelenjavo in sadje naj bi zaužili pri vsakem obroku, pri zajtrku, kosilu in večerji in pri dopoldanski in popoldanski malice, in to v presni ali kuhani obliki. Mišljenje, da kuhanje uniči vse učinkovine, ne drži. Nekateri vitamini, predvsem vitamin C, se pri kuhanju res uničijo, ne uničijo pa se druge antioksidante snovi, jih je v zelenjavi in sadju zelo veliko.

Pri hrani, ki naj vsebuje le malo energije, je sadež ali plod dovolj za malico. Spoznanje, da vsebuje zelenjava približno pol manj energije kot sadje, nam pomaga pri izboru hrane za hujšanje. Povečano uživanje zelenjave in sadja pa tudi znižuje količino zaužitih maščob in tako še bolj vpliva na dobre prehranske navade.


Dodajte komentar