LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27668 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

23. September 2013 | Članki in nasveti, Prehrana

Nevarnosti holesterola

Holesterol je med najpogostejšimi dejavniki, ki povzročijo razvoj kardiovaskularnih bolezni. Kardiovaskularne bolezni so med najpogostejšimi krivci za prezgodnjo smrt. Prednjačijo pred rakom dojk in pljučnim rakom. V Sloveniji so težave s povišanim holesterolom prisotne kar pri 70% prebivalstva med 25. In 64. letom. Zato bodite pozorni na nivo holesterola v krvi in opravljajte redno preglede pri svojem izbranem zdravniku. Glede na statistične podatke, se kaj hitro lahko pripeti da boste vi ali kdo od vaših bližnjih imel povišan nivo holesterola ter posledično bolehal za boleznimi srca in ožilja.

Holesterol je maščoba ki je nujno potrebna za zdravo delovanje našega organizma, saj sodeluje pri tvorbi celičnih membran, nastajanju žolča, pri sintezi hormonov in še marsikje. Naša jetra proizvedejo 2/3 holesterola, ki ga potrebuje naše telo za normalno delovanje, preostanek pa zaužijemo s hrano. Problem nastane, kadar zaužijemo preveč holesterola. Odvečen holesterol se kopiči v naših žilah, s tem se poveča tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja (angina pektoris, srčna kap, možganska kap ipd.).

Za zdravega človeka je normalno stanje holesterola v krvi do 5,00 mmol/L. Poznamo LDL, ki je bolje poznan kot slab holesterol in HDL, ki je poznan kot dober holesterol. Nivo LDL v krvi mora biti manj od 3,00 mmol/L, nivo HDL mora biti večji ali enak 1,2 mmol/L.

Ključno za zniževanje nivoja holesterola v krvi je zadostna telesna aktivnost in pravilna prehrana. S hrano lahko znižamo nivo holesterola med 10% in 20%. Še posebej učinkovita so živila, ki vsebujejo vlaknine, sterole ter oreščki, soja, zdrava olja in ovseni kosmiči.

  • VLAKNINE: stročnice, še posebej fižol preprečujejo prehajanje LDL v krvni obtok. Nivo LDL lahko znižajo že za 5%. Vlaknine najdemo še v žitaricah, sadju in zelenjavi.
  • STEROLI: imenujemo jih tudi fitosteroli ali fitostanoli, saj jih najdemo v rastlinskih celicah. Opravljajo podobno nalogo kot holesterol v naših celicah in imajo podobno kemično strukturo, zato lahko »preslepijo« naš organizem in s tem zmanjšajo prehajanje pravega holesterola iz črevesa v kri. Večje količine sterolov najdemo v koruzi, sojinem olju, nekaterih semenih in oreščkih (sezma, mandlji).

Dodajte komentar