LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27668 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

28. September 2016 | Članki in nasveti, Nekategorizirano, Zdravje, Življenje

OBVLADAJTE STRES

Kaj je stres

Življenje si lahko predstavljamo kot čolniček, ki pluje po vodi. Življenjski dogodki so kot valovi, ki lahko zamajejo človekovo ravnotežje. Tako čoln včasih pluje mirno, včasih pa se na obzorju pojavijo nevihte, iz oblakov se trgajo strele in visoki valovi čoln močno zamajejo. Takrat bi lahko rekli, da je posameznik v stresu. Stres lahko sprožijo tako pozitivni kot negativni dogodki, ki zamajejo posameznikovo ravnotežje.  
- Dernovšek, Gorenc in Jeriček, 2006.

Prav vsi smo se že kdaj znašli v stresni situaciji. Stres  je pravzaprav moderna bolezen, ki se ji nihče ne more izogniti. Dolge čakalne vrste pri zdravniku, izguba svojcev, slab uspeh pri projektu, številni preizkusi usposobljenosti, pokvarjen avto na poti v službo, neznosen šef, sežgano kosilo – vsi ti dogodki ali frustracije nas vržejo iz tira in razžalostijo.

stressed-1Povzročitelji stresa

Povzročitelje stresa oziroma stresorje delimo na zunanje in notranje dejavnike, zaradi katerih se v telesu poveča izločanje hormonov. Med stresorje spadajo vsi dejavniki, ki nam povzročajo hitrejše dihanje in utripanje srca, tesnobo v prsih, paniko, zvišajo krvni tlak, dajejo občutek nenadne vročice v glavi in otrplosti. To so:

  • naporen delavnik
  • velike življenjske spremembe
  • delo ali šola
  • težave v odnosih
  • finančne težave
  • prezaposlenost
  • otroci in družina
  • nenehne skrbi
  • pesimizem
  • negativni notranji monolog
  • nerealne predstave (perfekcionizem)
  • vse ali nič odnos

Pomembno je, da se procesa obvladovanja stresa lotevamo na pravilen način – v nasprotnem primeru lahko z nezdravim načinom življenja (z uživanjem alkohola, prenajedanjem, prekomernem gledanju televizije, uživanjem pomirjeval ...) simptome stresa le še poslabšamo, kar vodi v začarani krog kroničnega stresa.

Kako ga obvladati

Pri zmanjšanju stresa je ključno, da se sprijaznimo z dejstvom, da ne moremo vplivati na čisto vse v našem življenju. Prej, kot bomo to spoznali, prej bomo videli, da se jezimo in preobremenjujemo zaradi nepotrebnih stvari.
Pri zmanjšanju stresa nam lahko pomagajo:

  • zdrava prehrana
  • redna telovadba
  • pozitivno razmišljanje
  • narava
  • ukvarjanje s priljubljenimi hobiji
  • dober spanec ter
  • druženje z ljudmi, ki nam vlivajo pozitivno energijo. stressed

Vsega tega (nažalost) ne moremo kupiti, lahko pa si privoščimo majhne stvari, ki nam olajšajo boj proti stresu. Akupresurna blazina, ki vas bo popolnoma sprostila, je odličen primer lajšanja stresa.

Da se boste lažje umirili in vzpostavili ravnovesje v telesu, je najboljša alternativa poiskati nekaj, kaz izhaja iz narave – na primer organsko pridelana prehranska dopolnila, ki dobro vplivajo na naš organizem in možganske celice:

Občutek po premaganem stresnem obdobju v življenju je neverjeten – imamo več energije, višjo delovno storilnost in višjo kakovost življenja.

V naslednjem prispevku preberite več o pozitivnem in negativnem stresu ...


Dodajte komentar