LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27667 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

24. April 2014 | Osebni trener svetuje

Pomen prehrane in gibanja - Priporočilo osebnega trenerja

Pomanjkanje gibanja je pogost vzrok za smrt, bolezen in različne prizadetosti. Tudi v Sloveniji nas pestijo te težave, ker imamo velik delež ljudi, ki se premalo giblje ali ukvarja z vadbo. Gibanje in vadba sta zelo koristna za naše zdravje. Na žalost se ljudje tega premalo zavedamo in si zakrivamo oči pred tem dejstvom. Dejstva zakaj sta gibanje in vadba pomembna:

  • zmanjšujeta tveganje za prezgodnjo smrt,
  • zmanjšujeta tveganje za srčne bolezni ali kapi, ki so vzrok za 1/3 vseh smrti,
  • zmanjšujeta tveganje za razvoj DIABETESA tipa 2,
  • pomagata zmanjševati ali preprečiti povišan krvni tlak,
  • zmanjšujeta stres in depresijo, ki pesti veliko število ljudi…

Gibanje

Gibanje je kakršno koli premikanje telesa, kot npr. hitra hoja, igra, ples, hoja po stopnicah. Gibate se za svoje zdravje in boljši jutri. Verjetno se sprašujete, koliko časa se je potrebno gibati ali vaditi? Vsaj 30-45 minut vsak dan. Če želimo doseči nekaj več kot samo gibanje in smo malo bolj aktivni, lahko znižamo telesno težo, krepimo mišice ter pridobimo lepše in bolj skladno telo. Kljub vsem pozitivnim učinkom vadbe moramo paziti, da na začetku ne pretiravamo in postopoma dvigujemo intenzivnost vadbe.

Pomembno je tudi, da se lotimo vadbe na pravi način in v pravem vrstnem redu.
Najprej začnemo npr. s hojo, nato z rahlim tekom, počepi, da telo pripravimo na vadbo. Šele nato razmigamo vrat, ramena, roke, boke, noge in gležnje. Za glavni del vadbe izberemo tiste športne aktivnosti, ki nam nudijo največ zadovoljstva in užitka. Ne smemo pozabiti na vaje za ravnotežje in koordinacijo.

Zelo pomembno je ohlajanje po vadbi, ker umiri srčni utrip in dihanje. Šele nato sledi raztezanje, ki zmanjša mišično napetost in prepreči nastanek bolečin v mišicah. Priporočljivo je, da sta vadba in prehrana strokovno vodena, saj le tako pridemo do optimalnih rezultatov. S trenerjem lahko vadimo individualno ali v skupini.

Vadba

Individualna vadba ima veliko prednosti. Trener se lahko izključno posveti vašim potrebam in željam, tako glede vadbe kot prehrane, kadar vam najbolj ustreza.
Pri skupinski vadbi je prednost v energiji. Se pravi, vsi udeleženci dajejo v skupino energijo in motivacijo, da je vadba lažja ter sproščena. Veliko ljudi prisega na ta način vadbe zaradi druženja. Velika večina razmišlja tako da, če lahko oni lahko tudi jaz in tako velikokrat naredimo več kot smo zmožni ter pride do hitrejšega napredka.

Prehrana

Pri vsem tem je zelo velikega pomena uravnotežena prehrana in pitje zadostne količine vode pri čemer pazimo, da vnašamo dovolj hranil v ustreznem razmerju (zdrave maščobe, beljakovine, ogljikovi hidrati). Izjemnega pomena so tudi mikro hranila (vitamini, minerali …).

Prehrana pred vadbo, med vadbo in po vadbi

Od 60-90 minut pred vadbo pojemo kompleksne ogljikove hidrate kakršne so polnozrnate testenine, basmati riž, polnozrnati kruh, sadje in stročnice, ki vsebujejo več vlaknin in uravnavajo krvni sladkor ter so najboljši vir energije. Pri tem moramo paziti, da ti obroki niso ogromni. Na račun tega bomo lahko trenirali dlje in bolje. Ne poslužujemo se čokolad ali sladkih priboljškov.

Med vadbo ne jemo, ampak pijemo vodo po požirkih (vodo brez vonja in okusa) zaradi hidracije telesa.

Takoj po vadbi imamo majhen obrok, ki je bogat s kompleksnimi ogljikovimi hidrati za obnovitev glikogena v samih mišicah. Nekje 60 minut po vadbi si pripravimo obrok, ki vsebuje puste beljakovine. Lahko so živalskega ali rastlinskega izvora. Pri tem obnovimo mišično tkivo. Dodati je potrebno še malo kompleksnih ogljikovih hidratov in pazimo, da popijemo dovolj vode.

Želim navdihniti ljudi. Želim, da me nekdo pogleda in reče: »Zaradi tebe sem začel in nisem nikoli odnehal.«


Ena misel na “Pomen prehrane in gibanja - Priporočilo osebnega trenerja”

1 komentar na Pomen prehrane in gibanja - Priporočilo osebnega trenerja

  • Nika
    Nika pravi:

    Katero vadbo priporočate za začetek?

    Komentirano dne 24. April 2014 ob 21:54

Dodajte komentar