LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27701 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

20. Januar 2013 | Članki in nasveti, Življenje

Preženimo gripo in prehlade

Zakaj so prehladi pogostejši pozimi? Razlog za sezono prehladov v hladnejšem času se skriva v tem, da se več časa zadržujemo v zaprtih prostorih in v bližini bolnih. Zaradi hladnega vremena se izsuši tudi nosna sluznica, ki je tako dovzetnejša za virusne okužbe. Drži pa, da lahko telo doživi fizični stres, kadar vas dolgo zebe, saj porabi veliko energije, da se ogreje –takrat pa ste dovzetnejši za okužbe.

Bakterije niso povzročitelji prehlada

Prehlad povzročijo virusi in ne bakterije, zato za njegovo zdravljenje antibiotiki, ki uničijo samo bakterije, niso uporabni. Obstaja več kot dvesto virusov, ki lahko sprožijo prehlad, zdravljenje z antibiotiki pa je potrebno le, če prehlad sproži bakterijsko okužbo, kot je vnetje sinusov, ušesa ali grla. Prve znake bolečega žrela lahko odpravite tudi z grgranjem slane vode: V kozarec z vodo dodajte dve čajni žlički morske soli.

Poskrbite za higieno

Najboljša preventiva je redno umivanje rok in izogibanje stiku rok z obrazom. Večino prehladov namreč povzročijo rinovirusi, ki se koncentrirajo v nosni sluznici, roke pa so veliko v stiku z nosom. Rinovirusi lahko zunaj nosne sluznice preživijo do tri ure, kar pomeni, da ta čas vladajo ugodne razmere za okužbo, tudi če so na rokah. In kaj je še pomembno, da preprečite prenos prehlada? Pri kihanju in kašljanju vedno uporabite robec in ga po uporabi zavrzite, nato pa si umijte roke. Kadar v bližini ni mila in vode, uporabiti dezinfekcijsko sredstvo za roke.

Ravnovesja

Na prvem in edinem mestu je ravnovesje. Sicer pa so preverjena protiprehladna priporočila naslednja:

  • Zgodaj spat in zgodaj pokonci. Ne spimo ne manj ne več, kot potrebujemo. Pri večini ljudi je to od šest do osem ur spanja.
  • Raje delajmo premalo kot preveč in se ne obremenjujmo z vsem tako "nujnim".
  • Čimveč, vsaj uro ali dve na dan, hodimo po gozdu ali bližnjih hribih ter skozse pretočimo čimveč čistega zraka in vsrkajmo čimveč sonca. Tako obenem spravimo v gibanje limfo ter pospešimo izločanje odvečnih in strupenih snovi iz telesa.
  • Jejmo hrano, ki krepi sluznice in čisti dihalne poti (korenček, repa, črna redkev, hren).
  • Jejmo čimmanj hrane, ki zasluzi dihalne poti, torej mleka, mlečnih izdelkov in kruha, predvsem pšeničnega, predvsem belega.
  • V hladnem času ne jejmo preveč hrane, ki ohlaja: to sta presno sadje, zlasti južno, in zelenjava.
  • Ne pozabimo na antioksidante, ki jih vsebujejo zeliščni poparki in kozarec rdečega vina.
  • Redno pripravljajmo čaje, ki razkužujejo dihalne poti. Pijmo ga od dva- do trikrat na dan, in sicer med obroki.

Dodajte komentar