LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27668 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

4. April 2016 | Lepota, Rekreacija, Zdravje

Spomladanska utrujenost ni bolezen

Ali ste zaspani, preutrujeni, brezvoljni, razdražljivi, imate pogostejše glavobole in splošno slabše počutje. Preprosto povedano: nič se vam ne da. To je tipično za spomladansko utrujenost.

Zakaj se spomladanska utrujenost pojavi?

Preko zime se zaradi pomanjkanja svetlobe intenzivneje izloča melatonin (spalni hormon), medtem ko se zaloge serotonina (hormona sreče) izčrpavajo.

Z daljšanjem dneva se proces obrne; se začnejo višati koncentracije serotonina (hormona sreče), koncentracije melatonina pa se manjšajo. »Spopad za prevlado« zaznamo kot izčrpanost in zaspanost. Ko se vzpostavi novo ravnovesje hormonov in serotonin »premaga« melatonin, se izboljša tudi naše počutje.

Kako si pomagati?

Če nam spomladanska utrujenost povzroča težave, jo lahko preženemo predvsem z izpostavljenostjo dnevni svetlobi, gibanjem na svežem zraku in ustrezno prehrano.

  • Veliko dnevne svetlobe. Izpostavljenost svetlobi namreč poveča izločanje serotonina, ki ga imenujemo tudi hormon sreče in ugodno vpliva na naše razpoloženje.
  • Gibanje. Potrebo po svetlobi lahko koristno združimo s sprehodom, športno aktivnostjo, skratka z gibanjem na svežem zraku, ki nam povrne tudi kondicijo in napolni zaloge energije. Z redno fizično aktivnostjo aktiviramo sproščanje endorfinov, povečamo dotok kisika, aktiviramo imunski sistem in se učvrstimo.
  • Sveže sadje in zelenjava. Spomladi v prehrano vključimo več sezonske zelenjave in sadja, da zadosten vnos vitaminov. Važno je, da poleg vitaminov zaužijemo tudi dovolj mineralov. Najbolj pomembna sta magnezij in železo. Prvi preprečuje zakrčenost mišic in glavobole, železo pa pomaga, da so naše celice preskrbljene s kisikom in posledično z energijo.
  • Pijte veliko vode. Vsaj 2 litra na dan. Voda bo vaše telo dodatno navlažila, izboljšal se bo pretok hranilnih snovi po telesu, vaša koža bo videti bolj sijoča, hkrati pa bo voda iz vašega telesa odpravila vse strupene snovi, ki so se nabirale v telesu med zimskimi meseci.
  • Izmenično prhanje. Učinkovito za poživljanje in prebujanje je tudi prhanje s hladno vodo. Taka prha pospeši prekrvavitev in nas dodatno aktivira.
  • Dober spanec. Noč je čas za regeneracijo. Telo se razstrupi, poleg tega pa pride do izgradnje novega tkiva. Vse to so procesi, ki od organizma zahtevajo veliko dela. Za to je potreben dober, zdrav spanec.

Dodajte komentar