LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27643 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

14. Oktober 2012 | Članki in nasveti, Kajenje

Težave pri opustitvi kajenja? Prenehajmo skupaj!

Kajenje je izbira, izberi kakšna bo tvoja usoda,... Ponujamo vam nekaj uporabnih nasvetov, kako lahko lažje postaneš osvobojen kajenja in kako lahko hitreje narediš korak proti boljšemu zdravju.

1.) Priprava k opustitvi kajenja

Začnite z nekaj priprave in se predhodno prepričajte, da resnično in dokončno želite prenehati z kajenjem cigaret. Ravno tako je pomembno predhodno razumevanje vseh dejstev: “čemu kadim in zakaj se tako težko odpovedujem tej odvisnosti”, potem bo tudi dosti lažje razumeti razloge zakaj je skrajni čas, da se opusti to razvado. Prepričajte se, da so razlogi za opustitev dovolj močni, da ne izgubite volje na tej precej težki poti. Na vidno mesto si zapišite vse razloge zakaj ste mnenja, da je opustitev kajenja nujna, ravno tako si določite fiksen datum. Poiščite si datum kateri bo čim manj stresen in ko bo na voljo dovolj opravkov s katerimi se v času odvajanja lahko zaposlite. Sedaj ko razumete kako bi naj izgledal primeren potek odvajanja, lahko le še priporočamo, da si poiščete termin vsaj dva tedna po branju tega članka, do takrat je ravno dovolj časa za temeljito psiho-fizično pripravo na ta proces.

2.) Posvetuj se z zdravnikom glede opustitve kajenja

Pred začetkom procesa odvajanja je priporočljiv temeljit pogovor z zdravnikom. Pogovor je še posebej priporočljiv v primeru, da imate zdravstvene težave ali v primeru, da vas skrbi pridobivanje teže v času odvajanja od kajenja. Odvajanje je dosti lažje če si poiščete partnerja ali zaupnika kateremu se boste lahko zaupali v času odvajanja od cigaret. Vaš zaupnik je lahko sorodnik, sodelavec, prijatelj, ali mogoče le nekdo za katerega veste da je na pragu podobnega procesa. Skupaj si zastavita točen termin, tako da bosta oba predhodno dobro pripravljena in da si bosta v času odvajanja lahko nudila dovolj podpore. V primeru, da ne najdete nikogar, to naj ne postane izgovor, da ponovno pričnete prestavljati datum začetka odvajanja, vsak dan je pomemben, zato nikar ne odlašajte!

3.) Prični z fizično aktivnostjo in cigareta bo manj mikavna

Ponovno je priporočljiv pogovor z zdravnikom ali z diatetikom. Gibanje in fizična aktivnost vam bo dala več energije in pomagala pri relaksaciji in pri odvračanju misli stran od stresa. Zelo pomembno se je zavedati kateri so tisti sprožilci kot je na primer stres, kateri sprožijo željo po cigareti: po hrani, kavica, etd. Vsekakor se v času odvajanja od kajenja z vsemi močmi izogibajte teh sprožilcev, ali že pred začetkom procesa dobro premislite kako se boste z njimi spoprijeli.

4.) Pripravi se na trenutke ko se bo pojavila želja po cigareti

Poiščite si način, ki vas pomirja in s katerim si boste pomagali takrat, ko bo želja po cigareti najhujša. Pomaga lahko že dihalna tehnika sproščanja, kratek sprehod ali le dobra zaposlitev, ki bo dovolj zaposlila vaš um in telo ob enem. V primeru, da ste že predhodno poskušali z prenehanjem kajenja, že sigurno poznate kaj spodbudi vašo željo, kako dolgo traja in kaj vas pomirja oz. sprošča. Zapišite si vse izkušnje iz preteklih poskusov, se iz njih učite in z njihovo pomočjo prenehajte z kajenjem enkrat za vselej. Zapomnite si, da v večini primerov želja po cigareti mine že v 3-5 minutah. Razmislite tudi o uporabi anti stresne žogice, včasih zelo pomaga če najdete način s katerim zaposlite svoje roke.Včasih je potrebno biti pripravljen z kar veliko rešitvami s katerimi si lahko pomagate v primeru ko je kriza: pisalo, frnikole, ali karkoli drugega s katerim pozabite na nemirne roke.

5.) Ostani pozitiven in odločen da lahko premagaš odvisnost

Življenje je v vaših rokah, zato končno prenehajte z odlašanjem in se zavedajte, da je mogoče premagati odvisnost ter končno zadihati z čistimi pljuči. V primeru, da ste si prebrali vse naše napotke, se temeljito pripravili, je pred vami le še zadnji korak. Nobeno breme na tem svetu ni tako težko, da ga ne moremo premagati in ravno tako je z odvisnostmi kot je kajenje. Ohranite fokus in nikar ne odnehajte, vsekakor se splača!

Ali poznaš neprijetna dejstva o kajenju? Preberi več!


Ena misel na “Težave pri opustitvi kajenja? Prenehajmo skupaj!”

1 komentar na Težave pri opustitvi kajenja? Prenehajmo skupaj!

  • Tanja
    Tanja pravi:

    Hočem se odvadit kajenja.

    Komentirano dne 21. December 2012 ob 17:36

Dodajte komentar