LIFE.si Vam ponuja zanimive izdelke za dobro počutje! Že 27643 strank nam je zaupalo z naročilom!
  • info@life.si

    za brezplačno pomoč

  • BREZPLAČNA DOSTAVA

    pri nakupu nad 60eur!

Košarica

Košarica je prazna. Dodaj nekaj! ;)

23. Julij 2012 | Članki in nasveti, Spanje

Zlata pravila zdravega spanja

Za kar se da zdrav spanec se je potrebno držati vsaj nekaterih priporočil, ki dokazano vplivajo na kvaliteto spanca. Ti napotki lahko služijo tudi kot pomoč tistim, ki trpijo za nespečnostjo, saj se ta pogosto pojavi prav zaradi neurejenih spalnih navad.

1. Spalni cikel naj bo čim bolj organiziran. Spanje naj poteka vsak dan ob enakem času, prav tako naj bo vsako jutro enak čas vstajanja. Vikendi pri tem niso izjema!

2. Za spanje si vzemite dovolj časa. Telo mora biti za kakovosten spanec čim bolj umirjeno in sproščeno, zato si (tudi čez dan) prizadevajte odpraviti negativen stres, ki vam ne pusti spati. Pred spanjem sprostite misli, ne mislite na skrbi in opravke, ki vas čakajo naslednji dan.

3. Okolje, v katerem spite, naj bo čim bolj primerno za spanje. Poskrbite, da bo okolica čim bolj mirna in temna. Spalnica naj je namenjena samo spanju, pazite pa na primerno zatemnitev in temperaturo v prostoru. 4. Ležišče naj bo udobno in dovolj veliko. Ne odlašajte z nakupom novega, če vam trenutno ležišče ne ustreza! Preveč ljudi se preprosto sprijazni s svojim neprimernim ležiščem, kar vodi v težave s spanjem in seveda bistveno slabšo kvaliteto spanca. Prav tako pomemben je vzglavnik, ki ga je potrebno prilagoditi za potrebe posameznika.

5. Na spanje se dobro pripravite. Določite si čas za zadnji obrok pred spanjem (vsaj dve uri pred spanjem) ter si omislite sprostitveno rutino. Čim prej eliminirajte vse dejavnike, ki lahko povzročijo težave s spanjem, predvsem bodite pozorni na alkohol, droge in zdravila.

6. Poskrbite, da boste zvečer ravno prav zaspani. Čez dan si privoščite vsaj pol ure aktivne telovadbe, ki naj poteka v naravi. Telovadite čez dan, z napornejšo telesno aktivnostjo pa prenehajte vsaj tri ure pred spanjem.

7. Če vam ne uspe pridobiti zadostne količine spanja čez noč, je ne poskušajte kompenzirati s popoldanskimi počitki, saj to vodi v začaran krog. Zamotite se čez dan, in nato odidite spat od običajnem času, da ohranite spalni ritem.

8. V primeru težav s spanjem se posvetujte z za to usposobljenim strokovnjakom.


Dodajte komentar